Smeets Vastgoedservice verzorgt het Niet Planmatig Onderhoud (NPO) voor acht woningcorporaties in Limburg. We hebben 50 servicebussen onderweg en voeren jaarlijks pakweg 30.000 onderhoudsklussen uit. We doen met name reparatie-, mutatie- en binnenonderhoud op verzoek van de klant. Eigenlijk alles dus.
Waarom Niet Planmatig Onderhoud door Smeets Vastgoedservice?
- Deskundig en veel ervaring
- Hoge klanttevredenheid
- Flexibel door schaalgrootte
- Betrokken medewerkers met oog voor bewoners
- Vergaande geautomatiseerde systemen
Snel reageren
De werkzaamheden van het Niet Planmatig Onderhoud dienen zich op korte termijn aan. Dat geldt voor reparatieverzoeken van bewoners, maar ook voor het mutatieonderhoud. Onze organisatie is er op ingesteld om snel te reageren en reparatieverzoeken adequaat af te handelen. Door onze schaalgrootte hebben we voldoende medewerkers en partners om daar flexibel op in te spelen.
Oog voor bewoners
Onze mensen zijn er op ingesteld om te werken bij bewoners in huis. Ze nemen de tijd voor de bewoner en handelen hun werk netjes af, met zo min mogelijk hinder voor de bewoner. Ze hebben oog voor de bewoner en waar nodig nemen ze ook de sociale signaleringsfunctie op zich voor de corporatie.
Hoge klanttevredenheid
De bewoner staat bij ons centraal. Wij realiseren ons dat we vaak het enige contact zijn tussen huurders en corporaties en dat de indruk die wij achterlaten dus enorm belangrijk is voor de corporatie. Dat we daarin slagen blijkt wel uit de cijfers van de klanttevredenheidsonderzoeken van KWH.
Ketensamenwerking
Wij hebben veel ervaring met ketensamenwerkingen bij woningcorporaties waarbij de huurder centraal staat. Hierbij zijn vertrouwen, transparantie en continu verbeteren sleutelwoorden. Wij hebben een voortrekkersrol en onderscheiden ons door een proactieve houding. Doordat wij in de meeste NPO ketens van Limburg vertegenwoordigd zijn, zijn wij in staat om successen te delen en gemaakte fouten te vermijden. Onze processen en automatisering zijn ingericht op de integratie met corporaties en co-makers.
Dicht bij de klant
We werken met onze teams vanuit drie vestigingen, namelijk Maastricht, Parkstad en Geleen. Daarmee zitten we dicht bij de klant. Woningcorporaties hebben altijd vaste contactpersonen bij onze organisatie, wat zorgt voor korte lijnen.
Automatisering
Onze processen zijn vergaand geautomatiseerd. De klant heeft realtime zicht op de status van een serviceorder via het huurdersportaal. Met diverse corporaties beschikken wij over een integratie met hun primaire systeem.
Soorten Niet Planmatig Onderhoud
Reparatieonderhoud
Bij reparatieonderhoud draait alles om een klantgerichte aanpak en het zo snel mogelijk verhelpen van het ontstane ongemak.
Mutatieonderhoud
Mutatieonderhoud is het onderhoud dat wordt uitgevoerd tussen twee huurperiodes in. Soms zijn de werkzaamheden heel beperkt, soms is dat een complete renovatie van badkamer, keuken of toilet.
Vraaggestuurd binnenonderhoud
Naast reparaties en mutatieonderhoud verzorgen wij ook het zogenoemde vraaggestuurd binnenonderhoud. Dit betreft bijvoorbeeld de vernieuwing van een keuken of badkamer op verzoek van de huurder.